„Wiosenna” wycieczka na Wielką Sowę

2013.03.23-a6Dnia 23 marca 2013 r. grupa turystów pod kierunkiem kol. Karola Maliszewskiego i kol. Izabeli Müller dokonała zimowego wejścia na Wielką Sowę z Pieszyc-Kamionek.

O godzinie 9:00 grupa wyruszyła busem spod noworudzkiego MOK-u do Pieszyc-Kamionek. Około 9:30 trafiliśmy w okolice zabytkowego kościoła, skąd ścieżką edukacyjną powędrowaliśmy w kierunku formacji skalnej „Sześć Sówek”. Brnąc po pas w śniegu stopniowo zagłębialiśmy się w leśne kompleksy Gór Sowich. Około godziny 11:00 osiągnęliśmy węzeł szlaków znany jako „Stara Jodła”. Jodła – ta stara – została niestety powalona przed laty przez potężną burzę, ale leśnicy podtrzymali tradycję i na miejscu leśnego seniora posadzili nowe drzewo. Oczywiście – jodłę. Otoczona staranną opieką wzrasta śmiało i liczy sobie już 30 lat.

Z węzła szlaków Stara Jodła powoli ruszyliśmy zdobywać Wielką Sowę, szlakiem niebieskim, przez wzniesienie Młyńsko. Trzeba przyznać, że wyzwanie było ogromne. Mróz, głęboki śnieg i strome podejście wszystkim dały się we znaki. Na sam koniec chłopcy „przecierający” szlak zgubili drogę i poprowadzili nas nowatorskim „białym szlakiem”, slalomem między sosenkami. Zdobycie szczytu Wielkiej Sowy wymagało zatem nie lada odwagi i siły. Widoki, jakie dane nam było oglądać były jednak tego warte.

Szczyt Wielkiej Sowy osiągaliśmy grupami. Pierwsza „szpica” zdobyła szczyt około godziny 12:00, ostatnia podgrupa wspięła się około 14:00. Potem już było bardzo łatwe zejście do schroniska „Sowa”, gdzie rozegrano okolicznościowy konkurs krajoznawczy (z nagrodami!). Po ciepłej herbacie i posiłku grupa ruszyła w kierunku Przełęczy Sokolej, skąd odebrał nas bus do Nowej Rudy. Rajd zakończyliśmy około godziny 17:00.

Organizatorzy zimowego rajdu na Wielką Sowę zapowiadają wkrótce nowe wycieczki po mniej znanych obszarach Sudetów. Serdecznie zapraszamy w imieniu organizatorów i Koła PTTK w Nowej Rudzie.